onsdag den 13. juli 2011

Så langt - så godt...

I vores have står nu 3 paller med mursten. Petersen Tegl D72 i Flensborg-format - dvs. lidt tyndere end almindelige (på fotoet ovenfor) mursten. De skal naturligvis bruges til muren rundt om vores orangeri, og lige nu venter vi bare på, at mureren skal få tid. Vi kan næsten ikke vente...

I sidste uge blev der gravet ud til fundament, der så blev støbt i fredags. Hele formiddagen regnede det - men mureren bragte solen med sig til tilpasningsarbejdet med fundablokkene.
Og så i oprandt den store dag - tirsdag - hvor orangeriet og to kompetente montører ankom i bagende solskin. 1 - 2 - 3 - i løbet af eftermiddagen kom orangeriet på plads, og så var der bare lige det med vinduerne tilbage...
Vinduerne sættes i med bl.a. silikone, og dét går bare ikke at lave dét arbejde i regnvejr - som onsdagen jo bød på uafbrudt her i det vestfynske... Montørerne tog hjem, og jeg krydser fingre for, der meget snart er en lokal tømrer, der har tid til at montere vinduerne, så snart vejret igen er tørt.
 

16 kommentarer:

  1. Hold op, hvor bliver det flot! Sikke en drøm af et orangeri. Tillykke med det. Glæder mig til at se det færdige resultat :-)

    SvarSlet
  2. wauw, hvor ser det spændende ud, glæder mig også til at se det færdige resultat.
    Annette

    SvarSlet
  3. Det er et flot orangeri. Det bliver spændende at se når det er færdigt.

    SvarSlet
  4. wow.... imponerende... det går sku' fremad, flot arbejde

    SvarSlet
  5. Uhhh det er spændende. Det bliver rigtig flot tillykke med det!
    Jeg kan sandelig godt forstå du vil have tørvejr - det regner også lidt formeget her i nordsjælland :(

    K. Gro

    SvarSlet
  6. Det ser bare fantastisk dejligt ud. Håber på snarligt tørvejr, så I kan få ruderne sat i!

    SvarSlet
  7. Lækker farve på de sten......de er bare flotte. Det er da et fantastisk sommerprojekt I har gang i......det kommer til at se super flot lækkert og indbydende ud :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  8. Det ser da helt forrygende, fantastisk ud! Stort TILLYKKE med det, kan godt forstå du længes efter tørvejr... :o)

    SvarSlet
  9. Det ser superflot ud. Glæder mig til at se det færdige resultat.
    Den tømrer der monterede vores orangeri brugte en fugemasse, der hedder Tec7. Han vil aldrig nogensinde mere bruge andet, sagde han. Det kan bruges selv i regnvejr!!!!!!!
    Vi købte det på nettet - findes i mange farver.

    SvarSlet
  10. Hold op, hvor er det flot! :-D
    Jeg kan godt forstå at du må være meget utålmodig med at få det færdigt. Jeg glæder mig til at følge resultatet hér på din blog :-)
    Hilsen Hanne
    http://hanneihaven.blogspot.com

    SvarSlet
  11. Hvor er det smukt dit nye orangeri. Og sikke lækre teglsten. DET skal nok blive super flot.
    Glæder mig til at se det færdige resultat.
    Jeg krydser fingre for snarligt tørvejr, så du kan få nogle ruder i.
    Sommerhilsner fra Marianne i Hvam.

    SvarSlet
  12. Det bliver vel nok smukt - kan kun drømme om et sådan :-)

    SvarSlet
  13. Ja, det er vel nok et fint orangeri - jeg ønsker dig mange dejlige timer i det fine hus.

    SvarSlet
  14. Wauuu hvor er det flot....hvor stort er det og hvor er det købt henne?
    Vi er selv i gang med at bygge et - min mand er lige pt. i gang med at mure soklen op...Vi laver alt selv og har været ude og få gratis vinduer som så lige skal skæres til og monteres på rammer - vi også laver selv....så vi bliver nok ikke færdige til denne sæson men jeg håber da på at jeg kan starte næste sæson op i det nye drivhus...du er velkommen til at kigge forbi min hjemmeside og kigge på vores drivhus...Hilsner fra Birgitte www.123hjemmeside.dk/farmenElbjergvej
    God dag

    SvarSlet
  15. Super flot orangeri, hvor er det købt ?
    Venlig Hilsen Gitte

    SvarSlet